Spar-kædens navne-stunt virker
Kunderne skulle således vænne sig til, at deres lokale købmandsforretning pludselig hed Niels Christian, Thorkild eller Peter.
Der er nu gået godt et halvt år, og ifølge Markedsføring.dk er både de økonomiske og de imagemæssige effekter positive. Butikkerne tjener flere penge, og det er blevet nemmere for de selvstændige købmænd at formidle budskabet om, at det ikke behøver være dyrt at handle lokalt.
- Resultaterne taler for sig selv. Vi er med den rigtige strategi, det rigtige koncept og ikke mindst med en moderne tilgang til idé og distribution, nået helt ud i stuerne til danskerne. Og det har vendt den negative udvikling for Spar-kæden, siger marketingdirektør Christian Higraff fra Dagrofa til Markedsføring.dk.
Dagrofa har netop lanceret endnu et initiativ i kampagnen; konceptet SparSammen bestående af 117 individuelle kundeklubber – én for hver butik. i kæden.